måndag 22 juli 2013

Blandning

Blandning

Det är med blandade känslor jag tar upp detta skrivande igen. Men jag gör det för att jag kan och vill. Det är mindre än 500 dagar kvar tills jag blir 50 år. Jag har en hemlig deal med mig själv. Som så många gånger förr. Jag vet. Och alla har hemliga dealer med sig själva hela tiden, föga originellt. Funkar sällan, viskar en röst. Överseende och leende, aningen ömkande på ett kladdigt sätt. Men den här gången är ny och inte prövad och det är aldrig för sent att ge upp, så jag väntar med det.
Innan jag blir 50 ska jag....

4 kommentarer:

  1. Det lär finnas ett liv efter 50 också...)

    Välkommen till skrivpuff om du är ny eller välkommen tillbaks om du är nygammal. Läs och kommentera gärna andras puffar. Det brukar vara uppskattat.

    Enligt överenskommelse med Ann är det jag som lägger in puff-orden för närvarande.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej och tack, vad roligt att bli hälsad välkommen! Och kommentarer är verkligen roligt att få.

      Radera
  2. Jag vet att det finns ett liv efter 50... också :-). Känner igen det där med ett överseende leende och det lite kladdiga.

    Välkommen Tant Gredelin!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej där och tack... ja, det ska visst finnas ett härligt liv efter 50, lika härligt som innan. =)

      Radera